Bolvormige borste, boude en (knie-)koppe deur Marlene Steyn

Bolvormige borste, boude en (knie-)koppe deur Marlene Steyn
marlene_steyn.png

Marlene Steynse skilderwerk en beelde van keramiek is soos koeksisters. Liggame geknoop, gebuig en gedraai – in joga-agtige posisies – ten einde nes-ingewikkelde gedagtes te ontknoop. In die skryfstuk hieronder pen sy haar benadering tot skilder neer. “Dis hoe ek oor my skilderye dink: as ’n spasie van die onderbewussyn. Ek was geïnspireer deur Antonin Artaud se beskrywing van ’n skildery as ’n “bottomless whirlpool” en ook deur sy idee van die subjek as ’n “body without organs.”

Dis soms ’n moeilike besigheid om in ’n liggaam te leef. Die kunstenaar voel die wêreld binne en buite die vlees aan deur om beide die waarnemer en waargeneemde te wees; binne en buite, bewustelik en onbewustelik, liggaamlik en psigies. Jy kan haar karakters in jou geestesoog sien as gevlegte arms en bene in ’n swembad, of knieknoppe, gesigte, bolvormige borste en boude as volleyballe wat heen-en-weer deur die lug vlieg. In haar teks word al die O’s gebruik om borrels uit te beeld – “dis vir my belangrik dat ’n teks oor skilder visueel moet wees,” sê sy. Plop, plop, plop!

Marlene Steyn klyntji.png