Leanne Olivier se rituele portretkuns oor die heilige vrou
Skilderye met 'n sjamanistiese inslag en 'n klassieke benadering
Leanne Olivier stel as deel van vrouemaand haar nuutste uitstalling The Medial Women (oftewel Die Mediale Vrou) bekend, saam met ’n kortfilm oor haar denkwêreld. Dit handel oor wat sy as die “heilige vrou”, of die sacred feminine beskryf. Die uitstalling sou in Valencia, Spanje gewys het, maar is afgestel weens die “Great Global Pause”, aldus Olivier.
“My nuutste kunswerke word toenemend beïnvloed deur idees en praktyke wat met sjamanisme verband hou, saam met eksistensiële denke (die menslike kondisie en die situatedness of being) wat uitgedruk word in sekere Absurde teaterstukke,” vertel Olivier. Sy beskryf Samuel Beckett en Andre P Brink as invloede. Soos met teater is haar kuns ook ietwat “staged”, veral in haar vroeër werk. “Ek speel met die idee van mense as akteurs, marionette of poppe.”
Olivier werk met fyngemaalde klip, in die gees van die San en Khoikhoin (meervoudvorm - Red.) se rotstekeninge, sowel as met olieverf. Haar invloede is ’n mengelmoes van verskeie rasse, kulture en idees (dink Voortrekker-kappies en Spaanse sluiers). Sy lig dualiteite uit: “Mens/dier, natuur/wetenskap, irrasioneel/rasioneel, droom-staat/bewussyn en waar hierdie lyne vaag word.” Sy voeg by: “In wese is my doel om met vaste konsepte in die samelewing te speel deur onreëlmatighede, onsekerhede en die mens se behoefte om dinge te laat sin maak, waar te neem.”
Olivier is in 1986 in Pretoria gebore, waar sy steeds woon en werk. Van haar vorige uitstallings sluit in Gedaanteverwisseling (2016, Rust en Vrede-galery) Intrinsic/Extrinsic (2017, Jan Royce Gallery) Maskers (2018, Woordfees) en Tussen Stasies (2019, Trent Gallery).
Kry die katalogus van die uitstalling hier.
Kyk die kortfilm hieronder
Dit is verfilm deur Adriaan Esterhuizen.